پاسخ به سوال شهروندان و مستندات قانونی وصول عوارض تابلوهای صنفی تبلیغات در شهر شاندیز منتشر شد

پاسخ به سوال شهروندان و مستندات قانونی وصول عوارض تابلوهای صنفی تبلیغات در شهر شاندیز منتشر شد

پاسخ به  سوال شهروندان و ارائه مستندات قانونی وصول عوارض تابلوهای صنفی تبلیغات در شهر شاندیز

در پاسخ به انتقاد شهروند گرامی در خصوص عوارض تابلوهای صنفی ،ضمن پوزش و عذرخواهی از ادبیات بکار رفته در نامه شهرداری که در برخی از نسخه های ارسالی به دلیل اشتباه و سهو قلم صورت پذیرفته است نکات ذیل را به استحضار میر ساند:

براساس مفاد بند 27 ماده 55 و ماده 92 قانون شهرداریها و بندهای 16 ، 25 و 26 ماده 80 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و تبصره 6 ماده 99 قانون شهرداری و آئین نامه اجرایی تبلیغات محیطی شهرداری شاندیز در قالب یک دفترچه با 38 ماده مصوب در تاریخ 28/11/1402 با شماره ثبت 2131 به تصویب رسیده و پس از موافقت نهایی هیات تطبیق شهرستان طرقبه شاندیز ( مستقر در فرمانداری ) به عنوان قانون به این شهرداری ابلاغ شده است .

1- کلیات دفترچه عوارض و بهاء خدمات شهرداری جهت وصول در سال جاری جهت اعلان عمومی و آگاهی همشهریان محترم در وبسایت شهرداری شاندیز بارگذاری شده است

2- به استناد ماده 15 آئین نامه فوق در موارد ذیل نصب تابلو با اخذ مجوز معاف می باشد :

     - تابلو صنفی صرفا معرف کاربری صنف باشد و مساحت آن کمتر از 3.5 مترمربع باشد

    - تابلوهای پزشکان ، مهندسان ، دفاتر ازدواجو ... در ابعاد 50 * 70 سانتیمتر

   - تابلوهای احداث ساختمان که قالبا به شکل زرد رنگ می باشند و اطلاعات پروژه را نشان می دهند

   - تابلوهای ترافیکی، انتظامی ، بنرهای تسلیت و تبریک و ...

در صورتی که هر یک از تابلوها از میزان سقف تعیین شده تجاوز نماید مشمول پرداخت عوارض می شوند و می بایست مطابق تعرفه عوارض سال نصب ، عوارض تابلو را پرداخت نمایند .

 

3- برندهای تبلیغاتی (داخلی ، خارجی یا تحت لیسانس ) حتی اگر نمایندگی باشد و حتی یک تابلو داشته باشد مشمول پرداخت عوارض طبق جدول تعرفه عوارض سال نصب می باشند.

4- در خصوص تصمیم گیری پیرامون نصب سرعت گیر و یا عدم نصب آن پلیس محترم راهور پس از جمع بندی مشاهدات و همچنین اطلاعات آماری ، ترافیکی و تعیین کلیات جانمایی ، ضوابط فنی آن را پس از طرح در شورای ترافیک به شهرداری ابلاغ نموده و شهرداری صرفا مجری آن می باشد .

5- در خصوص شکوائیه شهروند محترم در خصوص قطعی آب و برق به آگاهی می رساند شهرداری با راه اندازی سامانه 137 کلیه شکایات و نظرات شهروندان محترم را با کمال احترام استماع می نماید و عین آن را با نظارت شورای محترم اسلامی شهر به سمع و نظر نهادهای ذیربط رسانده و پیگیری می نماید ( همچنانکه سال قبل با برگزاری چندین جلسه با مسئولین اداره آب و فاضلاب شهر و شهرستان موضوع کم آبی بعنوان مطالبه عمومی پیگیری و در جهت رفع مشکل موارد به مسئولین ذیربط تذکر داده شده و اقدامات قابل توجهی توسط مدیران اداره ذیربط انجام شده است) .

معاونت فرهنگی و روابط عمومی شهرداری شاندیز 

 

منتظر دریافت نظرات شما هستیم

آرشیو تاریخی

اندازه فونت و ظاهر متن باش
S M T W Th F S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

کلمات کلیدی

آخرین مطالب

دستورالعمل اجرایی حمل و نقل دانش آموزان
دستورالعمل اجرایی حمل و نقل دانش آموزان
کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد
کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد